Author Topic: 2.4D deisel pickup!!??  (Read 4267 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RokCrawlinToy

  • Crawler of Rocks
  • Offline The 1K Club
  • *
  • Turtle Points: 4214
  • Male Posts: 1,030
  • Member since Apr '04
  • Thermobaric Urban Destruction
    • View Profile
Re: 2.4D deisel pickup!!??
« on: Feb 09, 2006, 09:39:43 PM »
here are the ratings

Engine  Type  Valv/Cyl   Year   Disp.   BHP   Torque   Bore   Stroke   CR   stock boost
               [*=JIS]   [lb ft]   [mm or inches]
--------------------------------------------------------------------------------
N series (4 cylinders, 1.5L)
 
1N   SOHC   2   87-   1453*   54@5200   67@3000   74   84.5   22:1
1N      2   97   1453   55@5200   66@3000            JP Starlet
1N-T      2   87-   1453   67@4700   96@2600   74   84.5   22:1
--------------------------------------------------------------------------------
C series (4 cylinders, 1.8-2.0L): Carina RWD, Corolla RWD, Camry

1C   SOHC   2   82-90+   1839   63@4700   87@2600   83   85   23:1
1C         86   1839*   68@4700   90@2600   83   85   23:1
1C         86   1839   58@4500   78@2800   83   85   23:1
1C-T         83-85   1839
2C         83-   1974   73@4700   98@3000   86   85   23:1
2C         86   1974*   75@4700   97@2600   86   85   23:1
2C         86   1974   70@4700   94@2600   86   85   23:1
2C-T         86   1974*   88@4500   123@2400   86   85   23:1
2C-T         86   1974   85@4500   120@2400   86   85   23:1   EU
2C-T         86   1974   80@4500   117@2400   86   85   23:1   US
2C-T         85-90+   1974   83@4500   129@2000   86   85   23:1
3C-TE         99   2184   94@4000   152@2200   86   94   22.6:1
--------------------------------------------------------------------------------
CD series (inline 4, 2l)

1CD-FTV   DOHC   4   00   1995   110@4000   185@2000-2400   82.2   94   Finland

--------------------------------------------------------------------------------
J series (4 cylinders, 2.4-2.5L)

J         64-69   2336
2J         69-82   2481
--------------------------------------------------------------------------------
L series (4 cylinders, 2.2-2.8L)

L         77-86   2188   72@4200   105@2000   90   86   21.5:1
2L   SOHC   2   86   2446*   83@4000   123@2400   92   92   22.3:1
2L   SOHC   2   84-   2446*   83@4200   122@2400   92   92   21:1
2L-T   SOHC   2   82-   2446*   92@4000   159@2400   92   92   22.2:1
2L-T   SOHC   2   86   2446*   96@4000   141@2400   92   92   20:1
2L-T   SOHC   2   86   2446*   105@4000   156@2400   92   92   21:1 (Crown with auto trans)
2L-T   SOHC   2   -90+   2446*   93@4000   159@2400   92   92   20:1
2L-T   SOHC   2      2446   85@4000   139@2400
2L-TE         82-84   2446
2L-THE         84-   2446   94@4000   148@2800   92   92   21:1
2L-THE         -90+   2446*   99@3800   163@2400   92   92   21:1
3L         88-   2779   90@4000   139@2400   96   96   22.2:1
5L         99-00?   2986   88@4000   145@2400
5L-E         01-?   2986   98@4200   142@2400

--------------------------------------------------------------------------------
KZ series (3.0)

1KZ-TE   SOHC   2   95  2982    125@3600  219@2000    96    103   21.2:1

--------------------------------------------------------------------------------
B series (4 cylinders, 3.0-3.7L)

B   OHV   2   72-90+   2977   80@3600   141@2200
11B         85-   2977   
2B   OHV   2   77-82   3168   93@3600   159@2200         21:1
3B   OHV   2   80-90+*   3431   98@3500   167@2200   102   105   20:1   JP version
3B   OHV   2   80-90+   3431   93@3500   163@2200   102   105   20:1   export version, SAE net
3B   OHV   2      3431   90@3500   159@2200   102   105   20:1   
13B   OHV   2   84-   3431   
13B-T   OHV   2   84-90+   3431   122@3400   207@2000   102   105   17.6:1
13B-T   OHV   2   90*   3431   118@3400   210@2000   102   105   17.6:1   JP version
13B-T   OHV   2   84-90   3431   120@3400   210@2000   102   105
14B         88-   3660   
15B-F
--------------------------------------------------------------------------------
PZ series (5 cylinders, 3.5L)

1PZ   SOHC   2   ?91-   3469   115@4000   170@2600
--------------------------------------------------------------------------------
H series (6 cylinders, 3.6-4.2L)

H         67-82   3576
2H   OHV   2   82-90   3980   103@3500   177@2000   91   102
12H   OHV   2   90   3980   102@3500   178@1800   91   102   20.7:1
12H-T   OHV   2   85-90   3980   136@3500   232@1800   91   102   18.6:1
12H-T   OHV   2      3980   135@3500   231@2000   91   102

1H-DT   SOHC   2   90   4163*   163@4000   268@2000   94   100   18.6:1
1H-DT   SOHC   2   91-   4163   165@3600   268@2000   94   100   18.6:1
1H-DFT   DOHC      90-   4163   170   280

1HZ   SOHC   2   90   4163*   133@4000   207@2200   94   100   22.7:1
1HZ   SOHC   2   91-   4163   135@4000   187@2200   94   100

--------------------------------------------------------------------------------

JO5C            5.3


D series (6 cylinders, 5.9-6.5L)

D         56-74   5890
2D         58-   6494
--------------------------------------------------------------------------------
One-off engines with no relation to other series

C         59-61   1491
1W (4cyl)      82-   4009   115@3200   203@2000   104   118   17.9:1
EH100         75-78   5871
DQ100         68-75   4507


--------------------------------------------------------------------------------
Back to Toyota engines * Back to Automotive main page * Back to Our home page
 

 
 
 
 
 

Related Topics

4 Replies
1766 Views
Last post Dec 21, 2004, 08:45:47 AM
by toyotaboy
11 Replies
2984 Views
Last post Aug 30, 2004, 06:30:21 PM
by kyle_22r
6 Replies
1697 Views
Last post May 26, 2008, 08:11:27 AM
by crawlerdan
26 Replies
8827 Views
Last post Jan 28, 2011, 08:21:39 AM
by TCBVince
1 Replies
2232 Views
Last post Jan 16, 2016, 03:40:13 PM
by Jarhead